Julkaisuja / Publications / Hanna Hakomäki

Päivitetty 16.10.2023

Hakomäki,H. (2023). Storycomposing: Writing Music with Youn Children. Imagine – Adaptive MusicMaking in P. Kern (Ed.). Early Childhood Settings, 2023, 92-94. https://www.imagine.musictherapy.biz/product/imagine-2023/

Hakomäki H. (2022). Health for Children with Music. Proceedings of the Child Music Therapy Conference in April 26–27, 2022 (Ed.). https://www.hus.fi/sites/default/files/2022-04/health-for-children-with-music-2022_abstract-book.pdf

Hakomäki, H. Keränen, R. & Vuorimaa H. (2022).Musiikkiterapiaa uuden Lastensairaalan kipukeskuksessa – pilottiprojektin ensiaskeleet (Hanna Hakomäki, Reetta Keränen ja Hanna Vuorimaa). Musiikkiterapia, 2022, 37(2), 202–209.

Hakomäki, H. & Erkkilä, J. (2022). Lastenmusiikkiterapia Suomessa ja muualla maailmassa – heijastuksia maailman ensimmäisestä kansainvälisestä vain lapsiin keskittyvästä musiikkiterapiakonferenssista huhtikuussa 2022.Musiikkiterapia, 2022, 37(2), 220–225.

Hakomäki, H & Petrelius, E. (2021).Perusterveydenhuollon monimuotoisista tarpeista. Musiikkiterapia, 2021, 36(1), 55–67.

Hakomäki, H. (2020). Musiikkiterapia pelko-oireen hoidossa –tapauskertomus lastenpsykiatrian ja kehitysvammahuollon rajapinnalta. Musiikkiterapia, 2020,35(2), 99–120.

Saukko, P. & Hakomäki, H. (2019). Musiikkiterapianvaikutus kehitysvammaisten lasten, nuorten ja aikuisten toimintakykyyn. Kirjallisuuskatsaus. Helsinki: Kela, Sosiaali- ja terveysturvan raportteja 18, 2019. ISBN 978-952-284-070-7 (pdf).

https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/97e303cd-fa67-4746-9602-074e01af4efa/content

https://helda.helsinki.fi/server/api/core/bitstreams/6ca99813-ddb9-4e55-a36e-885db505b182/content

Hakomäki, H. (2018). Kid-KINDL-R elämänlaatumittari lapsenmusiikkipsykoterapiaprosessin tuloksellisuuden arvioinnissa. Musiikkiterapia, 2018, 33(1),27–36.

Hakomäki, H. & Tuomisto-Saarikoski, L. (2017). Storycomposing is on a new Path for Persons with Dementia. In M. Mercadal-Brotons & A. Clements-Cortes (Eds.). Proceedings of the 15World Congress of Music Therapy. Special Issue of Music Therapy Today 13(1), 108-109.

Hakomäki,H. (2015). Storycomposing as a Songwriting Method in Music (Psycho)therapy with Children. Musiikkiterapia, 2015, 30(1–2), 145–163.

Hakomäki, H. (2014). Storycomposing promoting Children’s Voice. In J. Fachner, P. Kern & G Tucek (Eds.). Proceedings of the 14 World Congress of Music Therapy. Special Issue of Music Therapy Today 10(1), 114-115.

Karlsson, L., Hakomäki, H., Hohti, R., Lähteenmäki, M., Olli, J. & Tammi, T. (2014). Lapsinäkökulmainen tutkimus ja hyvinvointi. Nuorisotutkimus, 2014, 32 (2).

Karlsson, L., Hohti, R., Tammi, T., Olli, H. & Hakomäki, H. (2014). Päättäjä, kuuntele lasta! Kasvatus, 2014, 45(1), 65-66.

Hakomäki,H. (2013). Storycomposing as a path to a child’s inner world. A collaborative music therapy experiment with a child co-researcher. (Doctoral dissertation).Jyväskylä Studies in Humanities 204. University of Jyväskylä, Finland. https://jyx.jyu.fi/bitstream/handle/123456789/41513/978-951-39-5207-5_vaitos27052013.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Hakomäki,H. (2012). Storycomposing in music therapy. A collaborative experiment with a young co–researcher. In G. Trondalen & K. Stensæth (Eds.), Barn, musikk,helse (pp. 147–171). Oslo, Norway: NMH-publikasjoner 2012: 3. 

Hakomäki,H. (2009). Storycomposing: An Interactive and Creative Way to Express One’s Own Musical Inventions, in Turgeon, W.C. (ed.) Creativity and the Child: Interdisciplinary Perspectives. Inter-Disciplinary Press: Oxford, UnitedKingdom.

Hakomäki, H. (2008). Tarinasäveltäminen antaa tarinoille sävelet ja saa ne kuuluviksi ja näkyviksi. Nappi, 2008, Nro1, 18-21.

Hakomäki, H. (2007). Tarinasäveltämisen taito. Juva: PS-kustannus.

Hakomäki, H (2006). Tarinasäveltäminen – tarinoita sävelin. Teoksessa Karlsson, Liisa (toim.). Lapset kertovat… Työpapereita 9/2006. Stakes 2001. Stakesin monistamo.

Hakomäki, H. (2005). Tarinasäveltäminen – uusi musiikkiterapian malli ja käytännöt. Jyväskylän yliopisto. Musiikkiterapian maisteriohjelma. Pro gradu.

Hakomäki, H. (2005). Pedagogisia näkökulmia tarinasäveltämiseen. Musiikkiterapia, 2005, 20(1), 38–61.

Hakomäki, H. (2004). Tarinasäveltäminen – taustaa, määrittelyä ja mahdollisuuksia. Musiikkiterapia, 2004, 19(1), 43–62.

Hakomäki, H. (2002). Kuvionuoteilla tarinasäveltämään. EriKa. Erityisopetuksen tutkimus- ja menetelmätieto, 3/2002, 45-46.


Artikkeleita, joissa käsitellään tarinasäveltämistä:

Pesonen, H. (2005). Feel the Beat. Tempus. Stora Enso Quarterly Magazine 3/2005, 28–35.

Peltoranta, J. (2003). Tarinasäveltäminen on elävää lasten kulttuuria ja terapiaa. Lastentarha. Varhaiskasvatuksen ammattilehti, 2/2003, 50–52.

Myllylä, H.(2002). Lasten musiikkikulttuurista ja musiikkikasvatuksen haasteista. Synkooppi. Op. 69, 4/2002, 19–22.

Tenhunen, I. (2002). Sadutus on sitä, että aikuinen kuuntelee kerrankin hiljaa lasta. Tukilinja. Nro 2 / Hutikuu-toukokuu 2002, 25–26.

Aalto, M. (2001). Suomalainen keksintö kuvionuotit mullistavat musiikin opetuksen. Seura. Nro 4, 26.1.2001, 38–41.


Säveltarinoita, Hämeentie 128, 00560 HELSINKI, 040 5541443